استان ها

هزاران بیمار سالیانه از رادیوداروهای تولید داخل استفاده ‌می‌کنند

اسلامی:

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: شرایطی فراهم شده تا سالانه یک میلیون بیمار از رادیو داروهای ساخت کشور استفاده ‌کنند و برخی کشورها هم به عنوان مقاصد صادرات این محصولات ما شناسایی شده‌اند و در مجموع شاهد اثرگذاری تمام این موارد در جامعه و کشور خود هستیم.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: شرایطی فراهم شده تا سالانه یک میلیون بیمار از رادیو داروهای ساخت کشور استفاده ‌کنند و برخی کشورها هم به عنوان مقاصد صادرات این محصولات ما شناسایی شده‌اند و در مجموع شاهد اثرگذاری تمام این موارد در جامعه و کشور خود هستیم.

نخستین کنفرانس ملی «توسعه اقتصادی پایدار بر مبنای توسعه فناوری و نوآوری» که به همت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد؛ میزبان محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور بود.

معاون رئیس‌جمهور در این مراسم با بیان اینکه تاکنون سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران؛ تحقیقات، کارها و دستاوردهای فراوانی در حوزه علوم و فنون داشته است، اظهار داشت: مهم‌ترین جلوه و نشانه‌های دانش‌بنیانی، ایجاد ظرفیت برای خلق فناوری و محصول است.

اسلامی افزود: اگر این ظرفیت ایجاد شود و شکل بگیرد و در ادامه با ایجاد سازوکارهای لازم، امکان پشتیبانی از ظرفیت‌ها فراهم شود؛ این مهم تبدیل به یک قدرت خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با تأکید بر اهمیت تحقیقات در حوزه‌های دانش‌بنیانی تصریح کرد: علم همیشه قدرت‌ می‌آفریند و این مسئله فرمایش خداوند است؛ برای قدرت آفرینی باید توسعه علمی اتفاق بیافتد و توسعه فناوری هم در پرتو آن شکل می‌گیرد.

او ادامه داد: به عبارت دیگر فرآیند تبدیل علم و دانش به فناوری و سپس تبدیل آن به سیستم که همراه با تأثیرگذاری در کیفیت زندگی مردم، اقتصاد، وضعیت اجتماعی باشد؛ نشانه‌ موفقیت یک سازمان پیشرو در حوزه علم و فناوری خواهد بود.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: به همین سبب سازمان علمی و پژوهشی کشور ما در اصل جایی است که باید تبدیل به یک مزرعه برای تولید علم و فناوری شود و بر همین اساس شرکت‌های دانش‌بنیان باید با تعریف الگوهای جدید، فعالیت خود را توسعه دهند.

اسلامی در ادامه با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی از ظرفیت‌های موجود، تصریح کرد: ظرفیت‌هایی برای پذیرش ریسک در بار اول تولید ایجاد شده که به رشد شتابان شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند. در همین راستا لازم است که تحقیقات؛ نتیجه گرا و حلال مسائل باشد تا ثروتی که توسط یک شرکت دانش‌بنیان قدرتمند ایجاد می‌کنیم از قابلیت نقش‌آفرینی در دنیا برخوردار باشد.

او افزود: بر همین اساس ظرفیت تولیدی، صنعتی و خدماتی در ایران با همه ابعادی که دارد، نیازمند بازارهای گسترده‌تر در سطح جهان است و برای نیل به این هدف لازم است تا همه بتوانند شرایط خود را با معیارهای رقابت در بازارهای جهانی وفق دهند و برای محصولات ایرانی پذیرش و مقبولیت ایجاد کنند.

اسلامی گفت: در مسیر توسعه فناوری کشور و در سازمان انرژی اتمی ایران با همراهی جوانان و اساتید گران‌قدر، به دنبال این هستیم که بتوانیم با تعاملات و تبادلات، فناوری‌های شتاب‌دهنده، تأثیرگذار و گسترده را در خدمت پیشرفت کشور قرار دهیم زیرا به این نحو می‌خواهیم نقش خود را بیش از پیش به مردم کشور و جهانیان معرفی کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: توسعه نیروگاه‌های اتمی، کاربرد پرتوها، رادیو داروها و استفاده از سایر فناوری‌های نوین در حوزه‌های کشاورزی، سلامت، صنعت، محیط‌زیست و دیگر حوزه‌ها در دستور کار قرار گرفته که خوشبختانه در این دوره نتایج درخشانی نیز به دست آمده است.

او در پایان سخنان خود با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تحرک و توسعه فناوری‌های نوین برای افتخارآفرینی در کشور باید به شکل شتابان در حرکت باشد، گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات ما در سازمان انرژی اتمی تولید رادیو داروها و توجه به پزشکی هسته‌ای است و شرایطی فراهم شده تا سالانه یک میلیون بیمار از رادیو داروهای ساخت کشور استفاده ‌کنند و برخی کشورها هم به عنوان مقاصد صادرات این محصولات ما شناسایی شده‌اند و در مجموع شاهد اثرگذاری تمام این موارد در جامعه و کشور خود هستیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا