علمی و پزشکی

هوآوی اولین موتور محرکه الکتریکی خودرو خود را معرفی کرد

این روزها نباید از شنیدن خبر ورود هواوی به مناطق جدید تعجب کنیم. این شرکت قصد دارد از فرمول موفقیت آمیز مورد استفاده در صنایع ارتباطات از راه دور و تلفن های هوشمند در سایر صنایع نیز استفاده کند. فرمولی مبتنی بر نوآوری مداوم و صرف هزینه های هنگفت برای تحقیق و توسعه. اینترنت اشیا ، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی سه حوزه با فناوری پیشرفته هستند که هواوی در سالهای اخیر وارد آنها شده است.

موتور الکتریکی ، موتور آینده

بزرگترین تغییر در صنعت خودرو در سالهای اخیر محبوبیت خودروهای برقی است. این نوع ماشین ها سال ها نمی توانستند با اتومبیل های بنزینی رقابت کنند و از شارژ ، سرعت و قدرت کم استفاده می کردند.

باتری های مورد استفاده در موتور الکتریکی خودرو

اما در دهه گذشته ، به لطف ورود پدیده ای به نام “تسلا” در صنعت خودرو ، با خودروهای الکتریکی پیشرفته با عملکرد یکسان با هر بار شارژ و حتی بهتر از خودروهای بنزینی روبرو هستیم. مسلماً آینده متعلق به آن اتومبیل های برقی و در واقع وسایل نقلیه سوختی جایگزین است.

در چنین حالتی ، هواوی اولین موتور الکتریکی خود را با نام DriveOne معرفی کرد که طبق شواهد از چندین مشخصات بهینه برخوردار است. این موتور از 7 قسمت مختلف شامل “کنترل کننده” (MCU) ، موتور ، کاهنده ، اینورتر برق DC ، شارژر ، واحد توزیع نیرو و واحد مدیریت باتری تشکیل شده است. این اولین درایو Hyper-Converged صنعت است.

این سیستم برای سهولت کار در سه زمینه طراحی شده است ، ساخت آن آسان ، ساختار ساده و به راحتی مقیاس پذیر است. این موتور 220 میلی متر فضای کمتری در محور Z می گیرد و علاوه بر این حدود 5 متر سیم ، 3 هادی الکتریکی و 2 لوله آب کمتر از رقبا نیاز دارد که باعث کاهش هزینه های تولید در مقیاس تولید انبوه می شود.

این موتور در کنار سایر محصولات هواوی قرار دارد که ساخت اتومبیل های خودران و جاده های هوشمند را امکان پذیر می کند.

اتومبیل های خودران: از داستان تا واقعیت

قبل از راه اندازی درایو الکترونیکی DriveOne ، هواوی از یک پیشرانه هوشمند و اتوماتیک به نام AutoSar رونمایی کرد. این معماری از اینترنت اشیا برای اتصال وسیله نقلیه با بیشتر محیط اطراف خود برای دسترسی به داده های محلی استفاده می کند. این داده ها می تواند شامل ترافیک دقیق منطقه ، شرایط آب و هوایی ، اخبار و رویدادهای خاص هر منطقه باشد.

این اطلاعات به سیستم ناوبری خودرو اجازه می دهد تا هوشمندانه بهترین مسیر ممکن را برای راننده انتخاب کند. با دریافت اطلاعات دقیق و دقیق ، سیستم ناوبری می تواند گزینه های بهتری را در اختیار کاربر قرار دهد که نتایج بهتری نسبت به سیستم های ناوبری فعلی که صرفاً به اطلاعات ترافیکی متکی هستند ، خواهد داشت.

این نتایج با کمک هوش مصنوعی قدرتمند هواوی و الگوریتم های پیچیده و پیشرفته آن محاسبه و بدست آمده است. ویژگی مهم دیگر که به کمک این فناوری ها به دست آمده امکان رانندگی خودکار و بدون نیاز به راننده در خودرو است که انتظار می رود از رانندگی انسان ایمن تر باشد. به این ترتیب ، وسیله نقلیه جاده ، وسایل نقلیه و سایر موانع را کاملاً اسکن کرده و در صورت لزوم واکنش نشان می دهد.

آنچه مسلم است این است که آینده اتومبیل های برقی و خودران خواهند بود. اگرچه مدل های زیادی از این خودروها در کشور ما وجود دارد ، اما باید انتظار حضور بیشتر و استفاده گسترده در آینده نزدیک را داشته باشیم.

2121

دکمه بازگشت به بالا