حوادث

کشف ۴۰۰ کیلوگرم مخدر در ۲ عملیات پلیس پایتخت/ انهدام باند خانوادگی سوداگران مرگ

جانشین رئیس پلیس کلانشهر از کشف نزدیک به 400 کیلوگرم مواد مخدر در دو ماموریت پلیس خبر داد.

گزارش دیباروز در اولین پرونده یک باند خانوادگی قاچاق مواد مخدر منهدم و چهار نفر و 218 کیلوگرم تریاک دستگیر شدند. کشف و ضبط.

و ادامه داد: تحقیقات در این پرونده در پی تحرکات پلیس آگاهی مبنی بر عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر آغاز شد و طی آن اخباری مبنی بر فعالیت مجرمانه اعضای یک باند خانوادگی به دست ماموران رسید. مشخص شد اعضای این باند با مراجعه به استانداری های جنوبی کشور با تهیه مقادیری مواد مخدر قصد انتقال آن به استان های شمالی کشور را دارند.

هیداوند با اشاره به اینکه رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت، افزود: با رصد تحرکات افراد شناسایی شده، ردیابی و رصد شبانه، مشخص شد که قاچاقچیان مواد مخدر در حال خروج هستند. شهر تهران با آماده سازی تردد مواد مخدر در جاده های شمالی کشور. در این راستا کنترل و تردد تمامی خودروهای خروجی کشف و ضبط شد و ماموران موفق شدند در یک عملیات پلیسی سه خودرو از اعضای این باند خانوادگی را شناسایی و متوقف کنند.

جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری چهار متهم در این پرونده خبر داد و گفت: این چهار نفر که اعضای این باند بودند اعضای یک خانواده هستند. ماموران در بازرسی از خودروهای آنان 218 کیلوگرم تریاک را که با مهارت بسیار در یکی از خودروها جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند. متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب معرفی شدند.

وی همچنین از کشف 178 کیلوگرم تریاک توسط ماموران پلیس پایتخت خبر داد و گفت: چندی پیش ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که یک قاچاقچی حرفه ای و باتجربه با … خودرو السواری اقدام به انتقال تریاک از شهرهای جنوب کشور به پایتخت کرد که در این راستا اقدامات خود را برای دستگیری این فرد آغاز کردند.

هداوند ادامه داد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ضمن رصد تحرکات متهم، محدوده تردد وی را در یکی از شهرستان های جنوبی استان فارس شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی به این محور اعزام شدند. و با ایست دور و بازرسی دوره ای موفق به شناسایی خودروی حامل تریاک در ورودی شهر شیراز شدند.

وی گفت: ماموران پس از تعقیب و گریز طولانی پلیس با خودروی متهم، موفق شدند خودرو را توقیف و با اقدامات فنی و تخصصی راننده آن را دستگیر کنند. در این رابطه یک نفر نیز دستگیر و این فرد برای تحقیقات بیشتر به مقر پلیس آگاهی منتقل و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قضایی تحویل مراجع قضایی شد.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا