حوادث

آب‌رسانی هلال احمر به ۸۵ روستا/ نرم افزار «هلال من» راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از آبرسانی به 85 روستا خبر داد.

به گزارش دیباروزوحید سلیمی عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی داوطلب برگزار شد، گفت: سازمان ملل همه ساله پنجم دسامبر را به عنوان روز جهانی داوطلب اعلام می کند و امسال نیز این روز با شعار در نظر گرفته شده است. همبستگی با کار داوطلبانه که طی آن از تلاش های داوطلبان در زمینه های مختلف قدردانی می شود.

وی با اشاره به گزارش عملکرد یک ساله سازمان داوطلبانه جمعیت هلال احمر گفت: یکی از فعالیت های این نهاد مربوط به شبکه سازی خیرین است و این سازمان در چند سال گذشته به عنوان دبیرخانه جمعیت خیرین فعالیت می کند. در همین راستا مجمع امور خیریه دولتی در 12 استانداری با همکاری هلال احمر راه اندازی شد و جلساتی در این زمینه برگزار کردیم که نتایج خوبی داشت. در حال حاضر انجمن های خیریه در استان های تهران، قم، قزوین، گیلان، کرمان، یزد، گلستان، هرمزگان و … ایجاد شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طی یک سال گذشته موضوع وقف، وقف و صلح را در فرمانداری ها نیز پیگیری کردیم، گفت: استقرار پایگاه های امداد و نجات در جاده ها و آموزش مددکاران اجتماعی. تحول و توسعه توانمندی های مناطق کم برخوردار نیز در آینده است و متوجه شدیم که این طرح در بیش از 2000 محله فقیرنشین اجرا شده و طرح هم افزایی خدماتی را با محوریت وزارت کشور اجرا کردیم. همچنین طرح هم افزایی خدماتی برای توزیع عادلانه خدمات اجرا شد که 247 محله به هلال احمر واگذار شد.

وی همچنین با اشاره به کمپین هلال رحمت گفت: در پایان سال گذشته کمپین هلال رحمت برای تامین مواد غذایی راه اندازی شد و بسته های غذایی در این راستا توزیع شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر درباره جمع آوری کمک های مردمی گفت: کمک های مردمی نیز در مقاطع مختلف جمع آوری شد و با کمک مردم و سازمان های مردم نهاد بیش از 35 میلیارد وجه نقد جمع آوری شد.

سلیمی درباره کمپین «نذر آب» نیز بیان کرد: یکی دیگر از کمپین هایی که امسال برگزار شد، «نذر آب» بود. این نظرسنجی برای پنجمین سال با اولویت آبرسانی به مناطق کم برخوردار روستایی و دو محور دیگر اعزام پزشکان متخصص به مناطق هدف و بحث سلامت انجام شده است. در این طرح توزیع بسته های بهداشتی نیز مطرح شد. تاکنون 85 روستا آبرسانی شده است که تا پایان سال به 100 روستا افزایش می یابد و برای این طرح حدود 186 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: ستاد بزرگداشت زائران نیز با هدف تامین داروی زائران در ایام اربعین انجام شد و در این ستاد 11.5 میلیارد وجه نقد و دارو تهیه شد. درمانگاه سیار و تونل سرما نیز در مرز مهران راه اندازی شد که در پیشگیری از گرمازدگی بسیار موثر بود.

وی یکی از فعالیت های مهم ما را تامین تجهیزات پزشکی بیماران نیازمند و مستضعف عنوان کرد که با اعتبار 247 میلیارد تومان تامین شد و امیدواریم تا پایان سال مشکلات مردم در حوزه دارو و درمان برطرف شود. امسال. عمومی.

وی در خصوص توزیع بسته های زندگی گفت: طی مدت اخیر در 173 محله بسته های زندگی و لوازم التحریر و سایر پوشاک نیز به ارزش 11 هزار میلیارد ریال از این ظرفیت تهیه شد.

سلیمی با اشاره به اینکه امسال به بیش از 921 هزار داوطلب شناسنامه داده شده است، گفت: برخی افراد نیز در مواقع بحرانی به ما کمک می کنند.

برنامه حلال من را راه اندازی کنید

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال حمار درباره راه اندازی اپلیکیشن گفت: به زودی اپلیکیشن حلال خود را راه اندازی می کنیم تا داوطلبان بتوانند از امکاناتی که در نظر گرفته شده استفاده کنند. در حال حاضر این زیرساخت در حال فراهم شدن است و به زودی آن را رونمایی خواهیم کرد.

و از کمک 247 میلیاردی برای درمان نیازمندان و بیماران لاعلاج از آذرماه سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: 89 هزار نفر از این کمک مالی بهره مند شدند.

همانطور که رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر درباره فعالیت بانک تجهیزات پزشکی گفت: امسال 21 هزار تخت، ویلچر، دستگاه اکسیژن و غیره را در اختیار بیماران سراسر کشور قرار دادیم و به آنها وام دادیم.

سلیمی همچنین درباره ارائه تسهیلات کرالحسنه برای بیماران گفت: هزار و 300 نفر از این تسهیلات برای درمان بهره مند شده اند.

وی در زمینه جذب کمک گفت: در خصوص سامانه های جذب کمک های مردمی سامانه 112* را داریم که هم اکنون توسط بانک مرکزی به عنوان کارگزار ما معرفی شده است. با مشارکت مشاور علمی معاونت، سامانه جذب و هدایت کمک های مردمی را راه اندازی می کنیم تا با عضویت در این سامانه، افراد حامی جمعیت شناخته شوند.

رئیس سازمان داوطلبان در هلال احمر تاکید کرد: در طرح توانمندسازی و تحول اجتماعی محلات در 31 استان، 147 شهر جامعه هدف ما هستند که به 247 محله تقسیم شده است. مسئولان خانه های حلال در 201 منطقه به رسمیت شناخته شدند و خانه های حلال ایجاد شد که تصمیم گرفته شد به خود مردم واگذار شود و از این حیث افرادی را از بین مردم به عنوان شهردار در این خیابان ها انتخاب کردیم. محله ها و در شکل بزرگتر متشکل از چند کوچه ایست، شهردار محله را انتخاب کردیم. قرار شد شهرداران محله زیر نظر مسئول خانه هلال مشکلات محله را گزارش کنند و آنچه مربوط به حمایت های بهداشتی و درمانی بود ابلاغ شد. در این زمینه در بیش از 158 محله دوره های آموزشی برگزار کرده ایم و 945 دوره برای 19 هزار و 265 نفر و در 172 محله بیش از هشت میلیارد تومان خدمات دارویی و درمانی ارائه شده است.

سلیمی افزود: در حوزه توانمندسازی، تنور بین خانواده ها، اهدای چرخ خیاطی و طرح هایی از این دست در قالب 568 طرح در کشور اجرا شد که بیش از 26 هزار میلیارد ریال هزینه شد و 38 هزار بهره برد. مردم. از اجرای این پروژه ها بهره مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه مقداری کمک نقدی به صورت مستقیم به مردم محلات واریز شد، در خصوص اجرای طرح های کارآفرینی در محلات گفت: طرح های کارآفرینی در 18 محله اجرا شد و در این بخش با سایر محلات تعامل و همکاری صورت گرفت. خدمات سازمان های دولتی در حوزه های اجتماعی در 63 محله با مجموع 340 سازمان و به ارزش بیش از 22 میلیارد ریال ارائه شد.

سلیمی درباره جذب علاقه مندان به عضویت در محلات به سازمان داوطلبان گفت: مشخصات علاقه مندان ثبت نام و در قالب این طرح در محلات 4 هزار و 655 نفر به عضویت سازمان درآمدند.

رئیس سازمان داوطلبانه هلال احمر گفت: همچنین طرح بسیار خوبی که امسال اجرا شد موضوع بیمه سلامت بود به طوری که افرادی که هیچ بیمه ای نداشتند با همکاری بیمه سلامت تحت پوشش قرار گرفتند و بیش از 16 هزار نفر از ساکنان در منطقه. محله ها از این خدمات بهره مند شدند. برای استفاده

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا