اقتصادی

آینده کیش و دیگر مناطق آزاد در خطر است

دیباروز / هرمزگان در یک نشست هم اندیشی برای سرمایه گذاران ، فعالان اقتصادی و نمایندگان اتحادیه های کیش با حمید ردا مومنی ، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی تجارت آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در کیش نسبت به از دست دادن مزایای مزایای رایگان هشدار دادند مناطق و آینده این مناطق ابراز نگرانی کرد.

در این جلسه ، برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در کیش ، مشکلات اصلی از بین رفتن یا کاهش مزایای مناطق آزاد به دلیل صدور مصوبات و بخشنامه هایی مانند مالیات بر درآمد ، مالیات بر ارزش افزوده ، محدودیت های گمرکی ، طول از زمان اعلام فرآیند ، مشکلات مربوط به اخذ مجوز برای فعالیت اقتصادی ، وجود مقررات اضافی و دستورالعمل در مورد نیاز ، عدم امکان واردات خودرو ، مشکلات در زمینه صادرات و بازگشت درآمد ارزی ، اجاره ، افزایش هزینه ها در این جلسه ، تعدادی از مدیران اتحادیه نگرانی ها و خواسته های فعالان اقتصادی را مطرح کردند.

رحمان سادات نجفی ، مدیرعامل انجمن بازار و بازرگانان کیش. وی گفت: “ما آماده گفتگوی دشوار با وزیر اقتصاد و دارایی فرهاد دیگسند بودیم ، اما متأسفانه آنها به کیش نیامدند.”

وی گفت: “ما به زودی شاهد از بین رفتن تمام مزایای مناطق آزاد خواهیم بود.” بر این اساس ، ما در دادگاه قضایی اداری پیشنهاد دادیم که طبق ماده 11 مجوز کارمندان را بگیریم تا کارمندان مناطق آزاد نیز از مالیات معاف شوند و تا حدی تأیید دادگاه اداری را گرفتیم.

السادات النجیفی ادامه داد: اعمال مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد در ima ، و در صورت وجود آن ، و متقاضی صحبت می کند. در این زمینه نیاز به شفافیت است ، ما تمایلی به اعمال مالیات بر ارزش افزوده نداریم و در ماده 1 مالیات بر ارزش افزوده آمده است که این مالیات بر مصرف است و هزینه های دریافتی توسط شرکت منطقه آزاد کیش هیچ یک از این موارد نیست فروش خدمات و نه فروش. از کالاها ، ممکن است هزینه ها گرفته نشود.

کتابخانه احمد ، سندیکای صنعتگران کیش ، وی گفت: “بیش از دو سال است که به جای تمرکز بر فعالیت های تولیدی ، در راهروهای دادگاه ها ، دادگاه اداری و دیوان محاسبات جستجو می کنیم تا تصمیمات و بخشنامه هایی را بر خلاف قوانین مناطق آزاد صادر کنیم تا مبادا مزایای مناطق آزاد را از دست بدهند. “

وی ادامه داد: قانون مالیات بر املاک و ماشین ، حقوق و عوارض گمرکی مناطق آزاد را تحت تأثیر قرار داد. این قوانین انرژی مناطق آزاد را مصرف می کند و ساکنان ، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران را دشوار می کند.

این كتابفروش خاطرنشان كرد: ما نیمی از سال را برای گرفتن یك پروانه به مدت یك سال صرف كردیم و این سازمان از نظر اداری ، مالكیت و نقش دولتی دارد اما نقش تجارت آن برجسته تر است و بخش خصوصی تحت فشار زیادی است. آزاد کیش بهای تمام شده ورودی های تولید است که 40٪ بیشتر از قیمت سرزمین اصلی است ، مالیات بر ارزش افزوده که باعث تورم و نرخ بالای خدمات و هزینه های زندگی در کیش می شود ، رقابت در بازار محلی را از بین می برد.

نادر کشتکار سرمایه گذار پروژه میکامال است وی همچنین در این نشست گفت: دبیر شورای عالی مناطق آزاد در سالهای اخیر شاهد یک رابطه ضعیف پارلمانی بوده است. دبیرخانه عمومی باید برای دفاع از حقوق مناطق آزاد ، از جمله کیش ، روابط خود را با پارلمان تقویت کند.

وی ادامه داد: “مسئولان و مدیران نمی توانند تجارت را تعطیل کنند تا زمان روی کار آمدن دولت جدید. اگر کسی خود را متعهد کند ، باید وظایف خود را به درستی انجام دهد.” پیشرفت کیش نباید با تغییر مدیریت متوقف شود.

طهمورث قاسمی ، دبیرکل انجمن توسعه سازندگان کیشوی با بیان اینکه امیدواریم مناطق آزاد از مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند ، گفت: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مستلزم اجرای مقررات است.

وی خاطرنشان کرد: لغو هرگونه مصوبه ای که به تجارت آسیب برساند از جمله وظایف وزیر اقتصاد و دارایی است که باید در اسرع وقت این مشکل برطرف شود.

مهدی تیبی یکی از سرمایه گذاران خصوصی در کیش است همچنین در این جلسه با اشاره به اینکه نام کیش با نام جهانگردی و جهانگردی پیوند خورده است ، اظهار داشت: فروش زمین های خام یا واگذاری زمین به صاحبان العیون الفتح روش صحیح و تأمین مالی کیش نیست. برای 5 سال آینده نشان داد که نتیجه فروش زمین است.

وی در پایان گفت: “ما فقط از افتتاح فرودگاه کیش خوشحال هستیم که امیدواریم کمی ما را آرام کند.

مسیح الله صفا ، مدیرعامل اتحادیه صاحبان هتل های کیش وی همچنین گفت: اعمال قانون مالیات بر ارزش افزوده اولین فرودین 1400 در مناطق آزاد از جمله کیش تأثیر مستقیم بر هزینه های سفر دارد و صنعت گردشگری در کیش را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه اکنون تمام مزایای مناطق آزاد و عدم تمایل سایر سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در کیش منتفی است ، اظهار داشت: برای ساخت هتل 25٪ تسهیلات بانکی است که در هیچ جای کیش یافت نمی شود. جهان. این میزان معمول نیست. پیامدهای تورم شامل هتل سازی است و مسئولان باید برای رفع این مشکلات اقدام کنند.

صفا در خاتمه گفت: خواسته سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در جزیره کیش اجرای کامل قانون مناطق آزاد و ثبات اداری در کیش است.

همچنین علی خدادی ، مدیر عامل انجمن آژانس های مسافرتی و جهانگردی کیش وی همچنین گفت: کیش اولین منطقه آزاد در کشور بود و سایر مناطق پس از 18 سال از کیش ایجاد شدند ، اما اکنون می بینیم که منطقه آزاد که بیشتر مورد ظلم واقع می شود کیش است.

گزارش شده بود که خبر ادغام معاون وزیر گردشگری. در معاونت اجتماعی ، این می تواند یک فاجعه و کاهش زمینه گردشگری در کیش باشد ، مشخص کنید: در زمینه توسعه امکانات و فضاهای گردشگری ، ما عقب هستیم و به استثنای مجموعه پنگوئن ، هیچ جاذبه گردشگری وجود نداشته است در سالهای اخیر به کیش اضافه شده است.

خدادادی با اشاره به لزوم پیگیری جدی موضوع واردات و تزریق واکسن برای ساکنان کیش و گردشگران افزود: قوانین مربوط به اجاره بالا و مالیات بر ارزش افزوده از جمله مشکلات موجود است.

همینطور مجید طاهری ، عضو هیئت مدیره بازار باردیساضافه شده: بیشتر فعالان اقتصادی که در بازارها کار می کنند به جای تأمین کالاهای مورد نیاز کیوسک خود ، دو بار مالیات می پردازند ، یک بار به سازمان منطقه آزاد کیش و یک بار برای گمرک ، در واقع دو بار و گاهی سه برابر 9 درصد عوارض و این مشکلات بر قیمت کالاها تأثیر منفی می گذارد.

وی با بیان اینکه واردات کالا از طریق فرودگاه امام خمینی راحت تر و ارزانتر از کیش است ، اظهار داشت: هزینه حمل کالا از گمرک به کابین به میزان قابل توجهی افزایش یافته و مشکلات صادرات از کیش بسیار زیاد است و اکنون می توان به صادرات وجود ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا