عمومی

بهترین ویتامین‌ها و مکمل‌ها برای مقابله با پیری

در شرایطی که بازگشت به گذشته امکان پذیر نیست ، برخی ویتامین ها و مواد مغذی ممکن است از پیری زودرس جلوگیری کرده و روند پیری را کند کنند. برخی از عناصر غذایی خاصیت ضد پیری دارند – توانایی به تاخیر انداختن بیولوژیکی روند پیری.

به گزارش دیباروز ، دوران ایران وی به نقل از اینسایدر نوشت: “پیری یک واقعیت اجتناب ناپذیر از زندگی است.” با افزایش سن ، ممکن است چین و چروک بیشتری داشته باشید و موهای خود را سفید کنید. به گفته متخصص تغذیه تریستا بست ، در صورت عدم بازگشت زمان ، برخی ویتامین ها و مواد مغذی ممکن است از پیری زودرس جلوگیری کرده و روند پیری را کند کنند. برخی از مواد مغذی خاصیت ضد پیری دارند – توانایی به تاخیر انداختن بیولوژیکی روند پیری.

به گفته دکتر اسکات آنتونی ، این مواد مغذی به دلیل توانایی خنثی سازی سموم جمع شده با گذشت زمان ، می توانند به کند شدن روند پیری کمک کنند.

اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که رادیکال های آزاد تولید می کند. رادیکال های آزاد همچنین می توانند به سلول های سالم بدن آسیب برسانند. عملکرد سیستم ایمنی بدن با افزایش سن کاهش می یابد. خوشبختانه ویتامین ها و مواد معدنی همراه با سیستم ایمنی بدن و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی آنها می توانند خطر ابتلا به بیماری های وابسته به سن را کاهش دهند.

در اینجا لیستی از مواد مغذی وجود دارد که دارای خواص ضد پیری هستند.

مواد مغذی ضد پیری

در حالی که بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی موجود است ، اما موثرترین روش های ضد پیری آنهایی هستند که در برابر آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو کار می کنند. بیشتر مواد مغذی مورد نیاز در این منطقه را می توان از طریق رژیم غذایی یا مکمل به دست آورد.

کورکومین

کورکومین ماده اصلی فعال در زردچوبه است و دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در سطح سلولی است که ممکن است به بهبود سلامت پوست و محافظت در برابر سرطان کمک کند. چه به صورت خوراکی ، به صورت موضعی یا به صورت پودر ، کلینیک کلیولند 500 تا 1000 میلی گرم کورکومین در روز را برای جمعیت عمومی توصیه می کند. خطرات مرتبط با مصرف بیش از حد کورکومین شامل سردرد و مشکلات گوارشی و همچنین تداخل در برخی از داروها برای درمان سوزش معده و ریفلاکس معده و ممانعت از توانایی بدن در جلوگیری از خونریزی است.

کوآنزیم Q10

کوآنزیم Q10 یک آنتی اکسیدان است که تولید کلاژن را افزایش می دهد. طبق مطالعه ای که در سال 2018 انجام شد ، اثر ضد پیری کوآنزیم Q10 توانایی سلول ها در تبدیل انرژی را بهبود می بخشد. شما می توانید کوآنزیم Q10 را به روال موجود مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

کلاژن

کلاژن پروتئینی در بدن است که خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و چین و چروک و خطوط را کاهش می دهد. خانم ها ممکن است از دهه دوم زندگی خود ، از دست دادن کلاژن در بدن خود را تجربه کنند ، برخی از آنها از سن 18 سالگی هستند. انواع مختلفی از کلاژن وجود دارد و بهترین گزینه ضد پیری ترکیبی از سه نوع 1 ، 2 و 3 است. کلاژن نوع 1 و نوع 3 موثرترین گزینه در مبارزه با پیری و می تواند مصرف آنها را به صورت پودر با کارآیی بیشتری تأمین کند.

مخزن

رسوراترول به دلیل اثرات ضد پیری به عنوان یک آنتی اکسیدان شناخته می شود و به نظر می رسد به عنوان یک مکمل غذایی موثرتر باشد. خاصیت ضد پیری رسوراترول احتمالاً از توانایی آن در افزایش طول کروموزوم ناشی می شود. علاوه بر این ، رسوراترول با فعال کردن ژنی به نام SIRT1 می تواند از پیری محافظت کند. عوارض جانبی استفاده بیش از حد از رسوراترول شامل مشکلات گوارشی است ، اگرچه معمولاً شدید نیست.

ویتامین سی

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که ویتامین C با افزایش تولید سلول های ایمنی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. ویتامین C می تواند از پوست در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند. مطالعه دیگری در سال 2017 نشان داد که ویتامین C به محافظت در برابر پیری زودرس کمک می کند. ویتامین C نه تنها یک آنتی اکسیدان قوی است ، بلکه می تواند به از بین بردن لکه های کبد (لکه های تیره روی پوست) و تیرگی دور چشم که نشانه های پیری است ، کمک کند. ویتامین C را می توان از طریق رژیم غذایی یا مکمل ها به دست آورد. دوز روزانه توصیه شده این ویتامین برای بزرگسالان 65 تا 90 میلی گرم است. با این حال ، حد مطمئن برای مصرف روزانه 2000 میلی گرم است. مصرف بیش از حد ویتامین C می تواند برخی از عوارض جانبی مانند استفراغ ، سوزش معده و اسهال را ایجاد کند.

ویتامین E

ویتامین E می تواند به محافظت از کلاژن و جلوگیری از اکسیداسیون لیپیدهای مرتبط با افزایش سن و پوست کمک کند. این مواد مغذی مانند ویتامین های D و K ، یک ویتامین محلول در چربی است که به بهبود چین و چروک پوست ، لکه های تیره و تقویت قابلیت ارتجاعی کمک می کند. با این حال ، مصرف ویتامین های محلول در چربی باید کنترل شود زیرا ممکن است در معرض سمیت باشند.

سلنیوم

سلنیوم ماده معدنی است که از کمبود ویتامین E جلوگیری می کند. سلنیوم همچنین خطر آسیب DNA را کاهش می دهد. این مواد مغذی در غذاهایی مانند آجیل برزیلی یا به عنوان مکمل با دوز توصیه شده روزانه 100 تا 200 میکروگرم موجود است.

استفاده طولانی مدت از مکمل های سلنیوم ممکن است با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و سرطان مرتبط باشد ، اما شواهد متناقضی وجود دارد و برخی نشان می دهند که سلنیوم ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. برای دستیابی به نتیجه نهایی در این زمینه ، تحقیقات بیشتری لازم است.

نتایجی که اظهار شده

پیری فقط در زیبایی انسان تأثیر نمی گذارد. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، پیری همچنین با مشکلات جدی بهداشتی مانند پوکی استخوان ، دیابت و زوال عقل ارتباط دارد. به همین دلیل ، توصیه می شود به اندازه کافی ویتامین D و E مصرف کنید ، که می تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را تحت تأثیر قرار دهد.

التهاب مزمن و خفیف باعث ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن می شود که با بسیاری از مشکلات مزمن سلامتی در ارتباط است. آنتی اکسیدان ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و به کاهش التهاب کمک می کنند. کورکومین ، رسوراترول و کوآنزیم Q10 برخی از آنتی اکسیدان های ضد پیری رایج هستند.

در حالی که ویتامین های مختلف برای بدن سالم ضروری است ، ویتامین های محلول در چربی مانند E و D می توانند تأثیر مستقیم بر سلامت پوست و حفظ ظاهر جوان و جوان داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا