فرهنگ و هنر

سالروز شهادت شهید حسین خرازی

حسین خرازی در عملیات بزرگ “کربلای 5” به رهبری تیپ امام حسین (علیه السلام) در تاریخ 8 اسفند 1365 ، پس از اصابت ترکش به قلب ، به شهادت رسید. این شهید والا مقام در گلستان به خاک سپرده شد شهدای اصفهان (تخت فولاد) پس از تشییع باشکوه.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، “حسین خرازی” در سال 1336 در اصفهان متولد شد. حسین با آموختن دانش کلاسیک ، به تدریج با سیاست بیشتر آشنا شد. در سال 1976 ، پس از دریافت دیپلم پزشکی طبیعی ، به ارتش اعزام شد.

در مشهد ضمن خدمت سربازی ، به طور فعال در قرآن کریم علوم قرآنی را تحصیل کرد. طولی نکشید که او و دیگران را به اجبار به سرکوب ظفار (عمان) فرستادند. حسین از این موضوع بسیار ناراحت بود و با آگاهی و خرد بالایی که داشت نماز را در آن سفر خاتمه داد. وقتی دوستانش از او در مورد علت س askedال کردند ، وی پاسخ داد: “این سفر یک سفر معصوم است و باید نماز را تمام کرد.”

در سال 1978 ، پس از آنکه حضرت امام خمینی (ره) به سربازان دستور فرار از پادگان ها و پادگان ها را داد ، وی و برادرش از خدمت سربازی فرار کردند و به جمع کثیری از جامعه اسلامی پیوستند. در این دوره ، آنها دائماً در تلاش برای ایجاد انقلاب و سازماندهی انقلابیون محلی بودند.

حسین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی درگیر کار کمیته انقلاب اسلامی ، مبارزه با ضد انقلاب داخلی و جنگهای کردستان بود و لحظه ای آرامش نداشت. وی به دلیل روحیه و استعداد نظامی در این زمینه ، قبل از مسئولیت در اصفهان و با شروع فعالیت های ضد انقلاب در گنبد ، مأموریتی در آن منطقه داشت. دشمنی که هر روز به فکر توطئه علیه انقلاب اسلامی بود ، آفت کردستان را به وجود آورد و خرازی در اوج درگیری ، وقتی به کردستان رفت ، در کنار شهید علی رضاییان ، فرمانده تاکتیکی حمزه ، شجاعت نشان داد. البیضا ، در آزادسازی سنندج ، ابی رهبری “گردان اعتصابی” را که مقتدرترین گردان در آن زمان محسوب می شد ، به عهده گرفت و در آزادسازی سایر شهرهای کردستان مانند دیواندیر ، سقیز ، بانه نقش فعالی داشت. ، مریوان. و سردشت … بازی کرد و با اقدامات نظامی بیشترین ضربات را به ضد انقلاب وارد کرد.

عملیات “فرمانده کل قوا” ، “سامان الائمه” ، “فاتح ال مبین” ، “البیت علی المقدس” ، “خیبر” ، “بدر” ، “الفجر 8” و “کربلا” 4 و 5 “بسیاری از صحنه های شجاعت ، ابتکار ، خلاقیت و رهبری خوب این رهبر این رشید اسلام بود ، زیرا او در عملیات خیبر در مارس 1983 دست راست خود را به خدا داد.

شهادت شهید حسین خرازی

سرانجام ، شهید حسین خرازی ، فرمانده رشید در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، در حین عملیات بزرگی که “کربلای 5” به آن افتخار می کند ، مجروح شد در حالی که در 8 اسفند 1365 در “لشکر 14 امام حسین (علیه السلام)” هدایت می کرد قلب با ترکش … شهادت … پس از تشییع با شکوه پیکر این شهید والا مقام در گلستان شهدای اصفهان (تخت فولاد) تشییع شد.

در بخشی از وصیت نامه حسین خرازی آمده است:

… از مردم می خواهم كه از ولایت فقیه حمایت كنند ، راه شهدای ما راه حق است ، ابتدا از آنها می خواهم كه مرا ببخشند و شفاعت مرا در طول روز مجازات كنند و از خداوند می خواهم كه راه آنها را ادامه دهد. . کسانی که ما را فدای زندگی خود و خود کردند. آنها با جهاد خود با مقاومت درس مقاومت و درس عشق را به ما آموختند.

خدایا ، مرا از تاریکی ، غم و فشار قبر حفظ کن ، روز قضاوت و روز قضاوت را نپرس و انکار نکنی ، فریادهایم را بمال.

خدایا توبه مرا قبول کن و نعمت بزرگ شهادت را به من عطا کن و از تو آمرزش می خواهم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا