استان ها

صدای «رسا»ی دانشجویان برای گوش شنوای مسئولان/ وقتی کانون‌ها حامی دانشجو می‌شوند

گروه استانی خبرگزاری آنا. در حال حاضر بیش از 1260 مرکز فرهنگی اجتماعی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور فعال هستند و دارای مجوزها، قوانین، معتمدین و اعضا هستند.

یکی از مهمترین رویکردهای معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، اهمیت فعالیت های فرهنگی دانشجویی از طریق تسهیل، تعمیق و گسترش مراکزی است که با اصلاح آیین نامه اجرایی مراکز و ابلاغ آن در دستور کار قرار گرفته است. آنها در ماه سپتامبر 1378. همچنین زمینه کارگزاری فرهنگی دانشجویی را برای واحدهای دانشگاهی سراسر کشور فعال می کند مراکز فرهنگی آنها از جامعه حمایت می کنند و تا حد امکان امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار می دهند.


بیشتر بخوانید:

اعمال مسئولیت دانش آموزی در فرهنگسراها

کانون فرهنگی حجاب و عفاف دانش آموزی

فرهنگسراها به سمت کار تشکیلاتی می روند

کاهش آسیب ها و تهدیدات عصر فناوری با گسترش فرهنگ رسانه ای


خبرنگار خبرگزاری آنا در سلسله گزارش ها و گفت و گو با متولیان کانون های فرهنگی اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، فعالیت ها، فعالیت ها و وظایف این مراکز را در قالب یک فایل خبری تشریح کرد.مراکز دانشجو محوروی در این شماره به بررسی گفت و گو با فیروزه الریاحی، دبیر مرکز فرهنگی رسا می پردازد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد ما میخواهیم.

الریاحی در گفت و گو با خبرنگار گروه منطقه ای خبرگزاری آنا، به تشریح جایگاه و وظایف مراکز در این دانشگاه پرداخت و گفت: مراکز زیادی هستند که زیر نظر اداره فرهنگ اسلامی دانشگاه فعالیت می کنند که هدف آن ها برای تأسیس آنها. ارتباط با دانش آموزان و افزایش فعالیت های دانش آموزان.

حمایت دانشگاه از مراکز، برنامه ریزی دقیق، ایده های خلاقانه و تلاش برای اجرای اهداف و ایده های اعضای فعال به تحقق اهداف کمک می کند.وی گفت: کانون فرهنگی اجتماعی «رسا» دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در سال 1376 تأسیس شده و در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، رسانه ای و حمایت از دانشجویی فعال است. کانون در حمایت از دانش آموزان و جلب توجه مسئولان با صدای آنها فعال بود و مسابقات کتابخوانی را نیز برگزار کرد.

دبیر کانون فرهنگی اجتماعی «رسا» دانشگاه آزاد اسلامی مشهد درباره اهمیت حمایت مسئولان از مراکز فرهنگی و اجتماعی گفت: نشریه ای در دانشگاه. مسئولان پیگیر اهداف مرکز و از طریق همکاری در برنامه های مرکز آنها را تشویق کنید.

به گفته این فعال دانشجویی، حمایت دانشگاه از مراکز، برنامه ریزی دقیق، ایده های خلاقانه و تلاش برای اجرای اهداف و ایده های اعضای فعال موجب پیشبرد اهداف می شود.

الریاحی درباره فعالیت های مرکز فرهنگی اجتماعی رسا دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: پذیرایی از زائران حرم مطهر در سه روز و سه شب در ایام محرم و صفر و برپایی شب یلدا صدقه در آسایشگاه فیاض بخش، یک فعالیت. در حوزه مجلات، حمایت از کلاس های مجازی، پاسخگویی به سوالات دانشجویان، اطلاع رسانی اخبار دانشگاه، برگزاری جشن های دانشگاهی، پیگیری صدای دانشجویان از مسئولان و مصاحبه با دانشجویان از جمله فعالیت های مرکز فرهنگی اجتماعی رسا است.

صدای دانش آموزان

وی با بیان اینکه رسا علاوه بر اعضای انجمن، یک استاد مشاور نیز دارد، افزود: مرکز فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با آغاز شیوع این بیماری در «رسا» فعالیت می کند. ویروس کرونا او یکی از اولین گروه هایی بود که سیستم کلاس مجازی را به دانش آموزان آموزش داد و در صورت آنلاین بودن کلاس ها به سوالات دانش آموزان پاسخ داد. فعالیت در زمینه نشر یکی از موفقیت های این مرکز است.


بیشتر بخوانید:

آهنگ من “کانون باران اندیشه” در جشن های ایرانی

تقویت فرهنگسراها با اساتید مجرب

35 فرهنگسرا در ایام کرونا فعال بوده است


به گزارش آنا، کانون های دانشجویی یکی از مهمترین و اشکال فعالیت های دانشجویی است که با هدف ایجاد بستر مناسب برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های دینی، انقلابی، فرهنگی و هنری دانشگاه ایجاد می شود. نیازهای فرهنگی مخاطبان دانشگاه در مراکز بیشتر دیده می شود و طبیعی است که منجر به فعالیت هایی با کیفیت بهتر و پاسخگویی بیشتر به سلایق مختلف شود.

فعال سازی مراکز فرهنگی، هنری و اجتماعی یکی از برنامه های اداره کل فرهنگی و اجتماعی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای دانشگاهی است که مراکز فعالی با تیم کاری از دانشجویان علاقه مند به رشته های مختلف بوده و حفظ می کند. دانشگاه از منظر اجتماعی – حوزه فرهنگی فعال و پویا است، زیرا جامعه از خدمات آنها بهره مند می شود.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا