استان ها

۳۵ کانون فرهنگی در دوره کرونا فعال شدند | دبیرخانه کانون‌های فرهنگی در استان‌ها ایجاد شود

خبرگزاری گروه استانها آنا. در حال حاضر بیش از 1260 مرکز فرهنگی اجتماعی دانشجویی فعال در واحدهای IAU در سراسر کشور وجود دارد و دارای مجوز ، اساسنامه ، معتمد و اعضای تعیین شده است.

فعال سازی مراکز فرهنگی، هنر و اجتماعی یکی از برنامه های اداره کل فرهنگی و اجتماعی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای دانشگاهی است ، مراکزی که با تیم کاری دانشجویان علاقمند به رشته های مختلف فعال است و آن دانشگاه را از نظر اجتماعی حفظ کنید – حوزه فرهنگی فعال و پویا است ، زیرا جامعه از خدمات آنها بهره مند است.

یکی از مهمترین رویکردهای معاونت فرهنگی دانشجویی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهمیت فعالیت های فرهنگی دانشجویی از طریق تسهیل ، تعمیق و گسترش مراکزی است که با اصلاح آیین نامه اجرایی مراکز در دستور کار قرار گرفته و ابلاغ شده است. آنها در ماه سپتامبر 1378. دپارتمان امور فرهنگی دانشجویی واحدهای دانشگاهی سراسر کشور نیز از فعالیت مراکز اجتماعی و فرهنگی حمایت کرده و امکانات و تجهیزات لازم را تا آنجا که ممکن است در اختیار آنها قرار می دهد.

خبرنگار خبرگزاری آنا در سلسله گزارشها و گفتگوهایی با مسئولین حوزه فرهنگی و دبیران مراکز اجتماعی و فرهنگی برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور ، عملکرد ، فعالیتها و وظایف این مراکز را در قالب یک فایل خبریمراکز دانش آموزی“نگاهش کن.


بیشتر بخوانید:

داستان متفاوت در مورد زندگی هنری قهرمان “عصر جدید”.

تبدیل دانشگاه به بازیگری فعال و دانش آموز محور

مراکز فرهنگی دانشجویی را باید یک سازمان جدی و رسمی دانست

مراکز فرهنگی نهادی پویا در شکل گیری شخصیت دانش آموز

یک دانش آموز دارای 5 اختراع و 11 عنوان کتاب است


پس از گفتگوی خبرنگار آنا با علی اصغر یساکی ، معاون فرهنگی دانش آموز دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد می خوانیم که رتبه سوم نمایندگان ارشد فرهنگی مسئول امور مراکز برنده جشنواره ملی و ملی رشد شده است.

یاساکی در گفت وگو با خبرنگار گروه منطقه ای خبرگزاری آنا ، در تشریح اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در راستای فعال سازی مراکز فرهنگی اظهار داشت: با وجود شرایط ناشی از بیماری ویروس کرونا قلب در دانشگاه ها و عدم حضور دانشجویان ، فعال سازی مراکز فرهنگی بسیار مشکل است. ” اما با کمک همکارانمان در زمینه فرهنگی ، سال گذشته حدود 35 مرکز که در زمینه های مختلف مذهبی ، هنری و اجتماعی فعالیت می کنند ، مجوز و فعالیت کردیم.

اگر دانش آموز احساس کند که در زمینه مسابقه فعالیتهای او در حوزه فرهنگی بیشتر درک و مورد توجه قرار می گیرد ، سعی می کند فعالیتهای خود را از نظر کیفیت بهبود بخشد تا بتواند در حوزه رقابت جایگاه ویژه ای کسب کند.وی مهمترین نقش مراکز فرهنگی را ترویج فرهنگ در بدنه جامعه دانشگاهی عنوان کرد و افزود: پویایی و بسیج دانش آموزان در زمینه های مختلف فرهنگی و متناسب با علایق آنها مهمترین وظیفه مراکز است. “اگر دانش آموزان علاوه بر تحصیل علم و تخصص در فعالیت های مدنی مسئولیت اجتماعی ، احساس وظیفه کنند ؛ یکی از راهها ، فعالیت دانش آموزان در مراکز فرهنگی یا سیاسی است و از این نظر مراکز فرهنگی می توانند دانش آموزان را برای نیل به این اهداف راهنمایی کنند.

تعداد معاون دانشجویی و فرهنگی رئیس جمهور در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد معیارها و م componentsلفه های انتخاب معاونین مشاور ارشد مسئول امور مراکز در جشنواره ملی رشد و به آنا گفت: در مقایسه با کل بودجه فرهنگی ، مراکز ملاک ارزیابی در انتخاب نمایندگان ارشد هستند.

یاساکی مهمترین چالش و مشکل مراکز فرهنگی از دیدگاه دانش آموزان را عدم حمایت از برنامه های آنها و نبود امکانات و توجه به فعالیت مراکز عنوان کرد و گفت: برای اجرای برنامه ، تلاش برای تسهیل و اجرای برنامه ها با حداقل مشکل ساخته شده است.

وی مهمترین عنصر در تقویت مراکز را ارزش گذاری به دانش آموزان و مراکز فرهنگی و شخصی سازی وضعیت فرهنگی آنها عنوان کرد و توضیح داد: اگر دانش آموزان و مراکز فرهنگی خود را در ارائه و اجرای برنامه از استقلال فکری برخوردار می دانند و احساس می کنند که مسئولان نهادهای فرهنگی دانشگاه تنها در تسهیل ، هدایت و حمایت از برنامه ها نقش دارند ، این مراکز مطمئناً مسیر رشد و تعالی را طی می کنند و سایر دانشجویان را برای مشارکت در فعالیت های فرهنگی ترغیب می کنند.

فعال سازی 35 مرکز فرهنگی در دوران کرونا

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد ، برنامه شعبه این دانشگاه در زمینه مراکز را حمایت گسترده ای از هرگونه ایده و برنامه جنسیتی دانشجو و منشعب از ذهن دانشجو عنوان کرد و ادامه داد: در چارچوب قوانین و مقررات و رعایت مقررات مربوط ، در غیر این صورت هیچ محدودیتی در اجرای برنامه های فرهنگی برای مراکز فرهنگی وجود ندارد.

یاساکی توضیح داد: “مقررات مربوط به مراکز فرهنگی با هدف تسهیل صدور مجوز و فعالیت های فرهنگی است و این باعث شده است که واحدهای دانشگاهی به سرعت مجوز مراکز واجد شرایط را صادر کرده و رشد مراکز فرهنگی را در زمینه های مختلف تسریع کنند.”


بیشتر بخوانید:

اخلاق و فعالیت گروهی ؛ مبنای موفقیت در مراکز فرهنگی

مرکز دانش رضوی در زمان شیوع بیماری کرونا چه کرد؟

5 پیشنهاد برای برگزاری بهتر دور دوم جشنواره رشد

تسریع روند اجتماعی شدن دانش آموزان در مراکز فرهنگی

فعالیت کیفی مراکز فرهنگی با استفاده از نرده مناسب تسریع می شود


وی یکی از زمینه های رشد و توسعه مراکز فرهنگی را بستری برای رقابت دانست و توضیح داد: در شرایط رقابت در قالب جشنواره ، استعدادهای دانش آموزان بیش از پیش شکوفا می شود و گاهی اوقات استعدادهای نهفته و بالقوه آنها محقق می شود. به اگر دانش آموز احساس کند که در زمینه مسابقه فعالیتهای او در حوزه فرهنگی بیشتر درک و مورد توجه قرار می گیرد ، سعی می کند فعالیتهای خود را از نظر کیفیت بهبود بخشد تا بتواند در حوزه رقابت جایگاه ویژه ای کسب کند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار داشت: در جشنواره ملی توسعه ویژه کانون های فرهنگی ، فرهنگسرای مهدیه و مرکز تئاتر در این واحد دانشگاهی مقام های اول کشوری را کسب کردند. علاوه بر این ، مرکز هلال احمر و مرکز مهدیه با مشارکت خیران ، آستان قدس رضوی و شهرداری و سایرین در پروژه کمک صادقانه و دلسوزانه فعالیتهای گسترده و مهمی داشتند.

اصلی ترین پیشنهادات یاساکی برای برگزاری و ترویج جشنواره رشد در دوره دوم ، تعریف دقیق و افزایش اختیارات و روابط مربوط بین استانها و توجیه دعوت به صورت ساده و روان برای اعضا و دبیران مراکز است. ویدئوی تبلیغاتی کوتاه برای اولین و در حال حاضر جشنواره رشد. گزارش تصویری روند ارسال دعوتنامه برای تعطیلی و ایجاد دبیرخانه رسمی مراکز استان و واحدهای جامع به منظور افزایش یکپارچگی و بهبود مدیریت را تشریح کرد.

انتهای نامه / 4121/4062 / ص

دکمه بازگشت به بالا