ورزشی

هیچ دری به روی «فوتبال» بسته نیست

سیاست دنیای خاص خود را دارد و بسیاری از مردم دنیا دوست ندارند اخبار آن را به طور جدی و مستمر دنبال کنند. برای تأثیرگذاری بر آنها ، فوتبال ، سینما و موسیقی ترفندهای بهتری هستند. ما گنج داریم ، اما در را بستیم.

به گزارش روزنامه دیباروز اقتصاددان وی نوشت: “با شروع فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا و افزایش علاقه میلیون ها ایرانی به این رویداد ، می توانیم بار دیگر ارزش های منحصر به فرد پدیده ای به نام” فوتبال “را مرور کنیم ؛ یک کلید عملی برای همه قفل ها. نگاهی دقیق تر بیندازید و ببینید فوتبال تا کجا می تواند پیش رود. ما زبان آن را می دانستیم ، و اگر به آن تسلط پیدا کنیم و به خوبی مدیریت کنیم ، از همه لحاظ فواید آن را خواهیم دید.

فوتبال و سیاست

دو تیم ایرانی این روزها در عربستان میزبان استقلال و فولاد هستند. ظاهرا طبق اخباری که تاکنون ارسال شده همه چیز برای آنها خوب پیش می رود. عزت و احترام آنها حفظ شده و همه امکانات به آنها داده شده است. بیش از دو هزار روز این اتفاق نیفتاده است. به دلایلی که همه ما می دانیم ، روابط بین دو کشور بسیار “ویژه” است و تصور یک اندازه همزیستی و تعامل دشوار به نظر می رسید. حتی زمانی که AFC به میزبانی عربستان رای داد ، شایعاتی مبنی بر عدم اعزام نمایندگان به این كشور و تحریم مسابقات وجود داشت. خوشبختانه تصمیمات منطقی اتخاذ شد تا امروز شاهد باز شدن دریچه ای جدید در دیوار روابط ایران و عربستان باشیم. آره این فوتبال است.

فوتبال و اقتصاد

پاشنه آشیل در فوتبال ایران توانایی اقتصادی عظیم این ورزش را نادیده می گیرد. از تلویزیون گرفته تا کپی رایت و تبلیغات محیطی ، اگر حق واقعی فوتبال اعطا می شد ، باشگاه های معروف ایران به خودکفایی و قدرت می رسیدند و هزاران شغل جدید ایجاد می شد. اگرچه این اتفاق هنوز در داخل کشور رخ نداده است ، اما حداقل باید خوشحال باشیم که داستان مسابقات بین المللی متفاوت است. در حال حاضر ، هر پیروزی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا یک میلیون و 250 هزار تومان پاداش به همراه دارد. جایزه قهرمانی در همین تورنمنت حدود 100 میلیارد تومان است و البته در همین زمان تیم ایران در تلاش است تا برای سومین بار متوالی به جام جهانی صعود کند و جایزه ای کمتر از 10 میلیون نفر نگیرد. دلار 250 میلیارد تومان.

فوتبال و رسانه ها

این هفته پوشش معتبرترین مطبوعات پرتغال و انگلیس در زدن یک ضربه قیچی به مهدی طارمی مقابل پورتو بود. راه هایی که یک ایرانی می تواند بر رسانه ای شدن در مقیاس جهانی غلبه کند چیست؟ آیا این ارزش ندارد؟ آیا استفاده از فوتبال ، با این همه علاقه و استعداد در کشور ، راهی ارزان و آسان برای تبلیغ نام ایران در جهان نیست؟ چقدر می توانیم هزینه و سرمایه گذاری کنیم که خبرنگاران عربی ، انگلیسی و فرانسوی زبان با میلیون ها مخاطب خود همزمان کشور خود را صدا کنند؟ سیاست دنیای خاص خود را دارد و بسیاری از مردم دنیا دوست ندارند اخبار آن را به طور جدی و مستمر دنبال کنند. برای تأثیرگذاری بر آنها ، فوتبال ، سینما و موسیقی ترفندهای بهتری هستند. ما گنج داریم ، اما در را بستیم. همین دیروز ، یک وب سایت ایتالیایی گزارش مفصلی با عنوان مروارید خلیج فارس تارما منتشر کرد ، مقاله ای مفصل در معرفی بوشیر در همین زمان ، مهدی قدی ، شهروند طارمی با کمال میل بازیکنان بوشهری را به آسیا معرفی کرد و این خوشحالی توسط AFC به عنوان زیباترین جشن در روز اول لیگ قهرمانان ارائه شد. این به معنای ترکیب همزمان صلح ، سرگرمی ، صنعت و تجارت است. فوتبال باید جدی تر گرفته شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا