استان ها

کار پرستاران کمتر از فداکاری‌های دوران دفاع مقدس نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان ، مراسم تجلیل از پرستاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به مناسبت سالروز تولد قهرمان دشت کربلا و روز پرستار با حضور سلطان علی میر رئیس دانشگاه و مدیر فرهنگی و دانشجویی برگزار شد.

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سیستان و بلوچستان ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) و روز پرستار را تبریک گفتند و در مورد فلسفه نامگذاری این بانوی بزرگوار توسط جبرئیل و ارزشهای اخلاقی وی صحبت کردند.

میر با اشاره به اینکه اگر زینب نبود کربلا در کربلا می ماند ، گفت: حضرت زینب در عاشورا و پس از آن به عنوان شخصی که با صبر ، استقامت ، از خودگذشتگی و مراقبت برای از بین بردن درد بازماندگان عاشورا درگذشت و نقش اصلی را در رسوایی داشت. او یزید داشت و از رسالت خود برای بیان جنایت یزیدیان در برابر خاندان عصمت و نبوت و زنده نگه داشتن عاشورا فروگذار نکرد.

وی گفت: “پرستار با کمک این بانوی بزرگوار ، با بخشش و فداکاری ، مسئولیت سنگین و جدی را برای مراقبت از بیماران با درایت و آگاهی انتخاب کرده است تا رنج و درد ناشی از بیماری آنها را التیام بخشد.”

این استاد دانشگاه گفت: پرستاری به معنای فکر ، فکر ، علم و عمل است و پرستاری به معنای عشق ، لطافت و از خودگذشتگی است که در ایجاد میانگین امید به زندگی بیماران نقش مهمی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان در مورد خاطرات پرستاران در دوران دفاع مقدس ، نحوه برخورد آنها با عشق و محبت با رزمندگان گفت: پرستارانی در دوران دفاع مقدس مادران زخمی بودند که مجروحان متحمل رنج و عذاب شدند.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در سیستان و بلوچستان گفت: کار یک پرستار در این زمان که کشور ما به ویروس کرونا آلوده است چیزی از تلاش ، تلاش و فداکاری پرستاران دوران دفاع مقدس نیست. از این مخلوط قدردانی شد.

به گزارش آنا ، با حضور میترا کریمی ، مشاور امور زنان در دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان ، از تعدادی از پرستاران دانشکده آزاد اسلامی زاهدان با سپر و گل تقدیر شد.

انتهای پیام / 4117/4062 /

دکمه بازگشت به بالا