استان ها

۱۳۶هزار هکتار اراضی کشاورزی آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه است

دیباروز/ آذربایجان غربی معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 136 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش بیمه است و محصولات زراعی با 123 هزار هکتار بالاترین سطح بیمه را دارند.

و بیت الله صادق زاده امروز 4 تیرماه در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان افزود: این استان از نظر تامین اراضی زراعی زراعی یازدهم و از نظر محصولات باغی رتبه دهم را در سطح کشور دارد.

وی افزود: مساحت منطقه بیمه شده در بخش باغبانی 13 هزار و 356 هکتار است و 321 هزار راس دام در استانداری بیمه شده است.

صادق زاده ادامه داد: امسال 76000 کندوی زنبورعسل بیمه شدند و در آبزی پروری حدود 795056 قطعه از طریق خدمات صندوق بیمه کشاورزی تحت پوشش قرار گرفتند.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در زیربخش های مختلف مشوق هایی برای افزایش اشتهای شرکت های بیمه در نظر گرفته شده است که شامل تخفیف های پنج تا 50 درصدی است.

صادق زاده ادامه داد: در صدد رفع مشکلات موجود در این بخش و حمایت از کشاورزان پاک هستیم و محصولات باغی را نیز دنبال می کنیم.

وی با اشاره به خسارات وارده به بخش کشاورزی گفت: خشکسالی در مزارع دیم شمال و سرمازدگی در محصولات زراعی و باغی در مزارع جنوبی استان از موضوعاتی است که نیازمند بررسی و اقدامات لازم برای تعیین میزان خسارت و افزایش میزان خسارت است. نرخ بیمه برای سال زراعی جدید انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و رئیس صندوق بیمه کشاورزی استان نیز در این نشست گفت: حمایت از شرکت های بیمه و غرامت و افزایش نفوذ کارگزاران بیمه با توجه به تعداد بالای فعالان کشاورزی در کشور است. محافظه کاری، باید افزایش یابد.

اکبر کرامتی تصریح کرد: باید از حمایت سایر نهادهای انقلابی مانند بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در این زمینه بهره مند شویم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا