استان ها

تایید فوت مادر باردار در بیمارستان جدیدالاحداث ارومیه / پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شده است

به گزارش دیباروز آذربایجان غربیمتأسفانه مادر باردار چند روز پیش در بیمارستان جامع زنان “دکتر مهرزاد” ارومیه درگذشت و در چنین مواردی کارشناسان حوزه بهداشت و درمان پرونده مراقبت های مادر باردار گفتند: آنها روند درمان مادر. پس از تهیه پرونده مادر باردار متوفی ، توسط کمیته مرگ و میر دانشگاه بررسی و نظر نهایی داده می شود.

الحسنی افزود: در این پرونده کارشناسان تخصصی بلافاصله در بیمارستان بودند و به دلیل مشخص نبودن مرگ ، رضایت خانواده متوفی برای کالبد شکافی گرفته شد و به پزشکی قانونی ارجاع شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه ارومیه اظهار داشت: در همین راستا از پنج تا هفت جلسه بعدازظهر روز شنبه 12 تیر در بیمارستان با حضور مدیر بیمارستان ، رئیس بیمارستان ، مدیر خدمات پرستاری ، مدیر شیفت اتاق عمل ، مدیر شیفت زایمان و اعضای آن برگزار شد دانشکده ، مدیر بخش زنان و زایمان دانشگاه و ساکنانی که آن شب کشیک بودند.

در حالی که الحسنی تأیید کرد که دلیل اصلی و نهایی توسط پزشکی قانونی در مورد روند بیماری و مرگ مادر باردار ارائه خواهد شد ، وی گفت: مادر باردار ساعت 10:30 صبح به بیمارستان ارجاع شد و این بود تصمیم به ترک در 6:27 صبح. یک عمل سزارین اورژانسی انجام شد ، مادر در عرض سه دقیقه به اتاق عمل منتقل شد و با ورود به اتاق عمل دچار ایست قلبی تنفسی شد. احیای بدن ظرف دو ساعت انجام شد که سرانجام انجام شد و مادر باردار درگذشت.

سرانجام الحسنی افزود: پس از اعلام نتیجه نهایی توسط پزشکی قانونی ، کمیته دانشگاه مرگ مادر باردار را برگزار می کند و در صورت سهل انگاری پزشکی ، پرونده قابل پیگیری است.

48

دکمه بازگشت به بالا