اجتماعی

یک توصیه برای سلامت استخوان‌ها پس از جراحیِ کاهش وزن

ورزش می تواند از سلامت استخوان پس از جراحی کاهش وزن محافظت کند.

به گزارش دیباروز ، اگرچه جراحی کاهش وزن راهی م effectiveثر در درمان چاقی است ، اما می تواند اثرات مخربی بر سلامت استخوان داشته باشد.

در این راستا ، نتایج یک مطالعه نشان می دهد که ورزش می تواند به از بین بردن این نتیجه مضر کمک کند.

در این مطالعه 84 بیمار که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفتند به مدت 11 ماه به دو گروه تقسیم شدند. از یک گروه خواسته شد سه بار در هفته تمرینات تعادلی و مقاومتی را انجام دهند و از گروه دیگر در برنامه روزانه ورزش آنها استفاده نشد.

به گفته محققان ، 12 ماه پس از جراحی کاهش وزن ، افرادی که ورزش را در برنامه روزانه خود قرار داده اند ، در مقایسه با افراد گروه کنترل ، تراکم مواد معدنی استخوان در قسمت تحتانی کمر و بازو دارند.

همچنین ، شرکت کنندگانی که حداقل در نیمی از جلسات ورزشی شرکت کردند ، غلظت مواد معدنی استخوان در ناحیه گردن بالاتر از شرکت کنندگان در گروه کنترل بود.

کارشناسان پرتغالی پس از ارزیابی ها گفتند: “این نتایج نشان می دهد که ورزش ممکن است یک گزینه درمانی مناسب برای به حداقل رساندن تراکم کم استخوان ناشی از جراحی کاهش وزن باشد ، با توجه به تعداد زیاد بیماران در اوایل بزرگسالی.” یا حتی انجام عمل جراحی در دوران کودکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

طبق Medical Express ، در دستورالعمل های فعالیت بدنی WHO که به تازگی منتشر شده ، آمده است که ورزش منظم باید در اولویت برنامه های درمانی برای همه افراد ، از جمله بیمارانی که تحت جراحی کاهش وزن قرار دارند ، باشد.

جزئیات این آزمایشات در مجله پزشکی Bone and Mineral Research منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا